10:16 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بانک دولتی

درآمد بانک‌های امارات زیاد شد
پایگاه خبری راد: درآمد بانک‌های امارات متحده عربی طی سال گذشته میلادی بیش از ۶.۹ درصد افزایش داشت.
 سازمان تأمین اجتماعی در حوزه شستا با دیوان محاسبات همکاری نمی‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان این که «سازمان تأمین اجتماعی با دیوان در حوزه‌ شستا همکاری نمی‌کند» گفت که گزارش تفریغ بودجه ۹۶ نشان دهنده‌ آن است که عملکرد موفقی در سال ۹۶ در حوزه فروش، صادرات و تولید نفت داشته‌ایم.
 هند برای تمدید معافیت تحریم‌های نفتی ایران مصر است
پایگاه خبری راد: مقامات هندی و ایرانی اظهار کردند که هند درصدد دریافت معافیت دیگری از واشنگتن برای ادامه خرید نفت ایران پس از پایان مهلت نخستین معافیت در ماه مارس است و هم‌زمان روی مکانیسمی برای فراهم کردن امکان انجام مبادلات نفتی با استفاده از روپیه از سوی شعبه یک بانک ایرانی کار می‌کند.
واردات نفت ترکیه دستخوش تغییر می‌شود
پایگاه خبری راد: واردات نفت ترکیه امسال بدنبال وضع مجدد تحریم‌های آمریکا و آغاز فعالیت یک پالایشگاه جدید، دستخوش تغییرات عمده‌ای خواهد شد.
معافیت پول خرید نفت ایران از مالیات سنگین در هند
پایگاه خبری راد: وزارت دارایی هند پرداخت به روپیه که برای واردات نفت ایران انجام می‌شود را از مالیات سنگین معاف کرد.
سپرده‌گذاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان منابع ارزی
پایگاه خبری راد: صندوق توسعه ملی در نیمه اول امسال حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را به ریال تبدیل و در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده است.
جزییات پرداخت پول واردات نفت هند از ایران تا 10  روز آینده
پایگاه خبری راد: طبق اعلام رویترز، هند نفت ایران را با استفاده از سیستم پرداخت به روپیه، وارد خواهد کرد و ۵۰ درصد از این پول برای صادرات کالا به ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
خصوصی‌سازی؛ راهی پول‌ساز برای دولت
پایگاه خبری راد: باتوجه به اینکه خصوصی‌سازی و واگذاری مورد تاکید وزیر جدید اقتصاد است، یک اقتصاددان این امر را در مقطع فعلی عامل آزادسازی بخشی از منابع دولتی دانست و آن را باعث ایجاد درآمد برای دولت و تامین ردیف‌های بودجه‌ای ارزیابی کرد.
روسیه برنامه‌ای برای حذف کامل دلار از اقتصادش ندارد
پایگاه خبری راد: برخی منابع آگاه گفته‌اند مقامات روسی در حال برنامه‌ریزی برای کاهش وابستگی اقتصاد روسیه به دلار هستند.
انصراف بانک دولتی فرانسه از همکاری با ایران
پایگاه خبری راد: بانک "بی پی آی" فرانسه اعلام کرد به دلیل تحریم های آمریکا از برنامه قبلی خود برای کمک به تجارت با ایران منصرف شده است.
چراغ نفت ایران در کشور دومین مشتری روشن می‌ماند؟
پایگاه خبری راد: دو راهی هند از زمانی که آمریکا مشتریان نفت ایران را تهدید کرد اگر خرید نفت از ایران را ادامه دهند آن‌ها را تحریم خواهند کرد، درمورد ادامه خرید از ایران یا جایگزینی نفت ایران آغاز شد. هرچند به نظر می‌رسد هند راهی که به ایران ختم می شود را انتخاب کرده است اما از بیراهه‌های مسیر دیگر نیز غافل نیست.
هند از قطع واردات نفت ایران سرباز می‌زند
پایگاه خبری راد: منابع هندی آگاه اظهار کردند هند احتمالا به آمریکا خواهد گفت که پس از به اجرا درآمدن تحریم‌ها در اوایل نوامبر، قادر نیست واردات نفت از ایران را قطع کند و امیدوار است حساسیت واشنگتن را به مسائلی که این کشور در این زمینه با آن مواجه است، برانگیزد و همزمان روشن کند که هیچ کشوری نمی‌تواند به دهلی‌نو درباره چگونگی پیشبرد سیاست خارجی حرف خود را دیکته کند.
طرح مجدد پیشنهاد بانک تعاون
پایگاه خبری راد: معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون از عزم این وزارتخانه برای طرح مجدد پیشنهاد تاسیس بانک تخصصی تعاون خبر داد.
آلمان هم مانند آمریکا سرمایه‌گذاری‌های چین را محدود می‌کند
پایگاه خبری راد: با وجود افزایش روابط اقتصادی آلمان و چین، مقامات آلمانی اعلام کردند به دلایل امنیتی نمی‌توانند اجازه سرمایه‌گذاری چین در بخش انرژی خود را بدهند.
سناریوی ادغام بانک‌های نظامی تغییر کرد
پایگاه خبری راد: در حالی قرار بود شش بانک نظامی در دو گروه ادغام و در نهایت به یک بانک تبدیل شوند که ظاهرا این تصمیم دچار تغییراتی شده و ادغام به صورت یکجا در یک بانک دولتی انجام خواهد شد.